تاریخ انتشار : شنبه 29 مهر 1402 - 15:01
168 بازدید
کد خبر : 208327

تنظیم کننده اوراق بهادار هنگ کنگ با استناد به تحولات بازار، سیاست های ارزهای دیجیتال را به روز می کند

تنظیم کننده اوراق بهادار هنگ کنگ با استناد به تحولات بازار، سیاست های ارزهای دیجیتال را به روز می کند

به گزارش نیوز سایت و به نقل از کوین تلگراف کمیسیون اوراق بهادار و آتی (SFC) هنگ کنگ اعلام کرد که سیاست های خود را در مورد فروش ارز مجازی و الزامات “با توجه به آخرین تحولات بازار و پرس و جو از صنعت” به روز می کند. SFC در اطلاعیه ای در ۲۰ اکتبر

Hong Kong securities regulator updates crypto policies, citing market developments

به گزارش نیوز سایت و به نقل از کوین تلگراف کمیسیون اوراق بهادار و آتی (SFC) هنگ کنگ اعلام کرد که سیاست های خود را در مورد فروش ارز مجازی و الزامات “با توجه به آخرین تحولات بازار و پرس و جو از صنعت” به روز می کند.

SFC در اطلاعیه ای در ۲۰ اکتبر اعلام کرد که تحت دستورالعمل های به روز شده، برخی از محصولات ارز مجازی فقط برای سرمایه گذاران حرفه ای در دسترس خواهند بود. علاوه بر این، واسطه‌ها در فضای کریپتو قبل از انجام هر گونه تراکنش باید ارزیابی کنند که آیا مشتریان از سرمایه‌گذاری در دارایی‌های مجازی آگاهی دارند یا خیر.

SFC گفت: “اگرچه دارایی های مجازی در برخی از نقاط جهان محبوب تر می شوند، چشم انداز نظارتی جهانی ناهموار باقی می ماند.” ریسک‌های مرتبط با سرمایه‌گذاری در دارایی‌های مجازی که توسط SFC در سال ۲۰۱۸ شناسایی شد، همچنان اعمال می‌شوند.

الزامات به روز شده دارایی های مجازی را “محصولات پیچیده” تحت SFC و مشمول دستورالعمل های مشابه محصولات مالی مشابه در نظر می گیرند. این کمیسیون به طور خاص از صندوق های قابل معامله در مبادلات رمزنگاری و محصولات صادر شده در خارج از هنگ کنگ به عنوان نمونه هایی از محصولات پیچیده یاد می کند.

بسیاری از کاربران کریپتو در هنگ کنگ هنوز از رسوایی پیرامون صرافی کریپتو JPEX به سر می برند. در ماه سپتامبر، SFC اعلام کرد که بیش از ۱۰۰۰ شکایت در رابطه با JPEX دریافت کرده است که کاربران ادعا می‌کنند در مجموع میلیون‌ها دلار ضرر کرده‌اند. پلیس محلی بعداً شش کارمند JPEX را به دلیل راه اندازی یک صرافی رمزنگاری بدون مجوز دستگیر کرد.

مشخص نیست که آیا سیاست های به روز شده SFC نتیجه مستقیم رویدادهای پیرامون JPEX است یا خیر، اما رگولاتور در ماه سپتامبر اعلام کرد که تلاش های خود را برای آگاه نگه داشتن سرمایه گذاران رمزارز از خطرات افزایش خواهد داد. در ماه اکتبر، نیروی پلیس هنگ کنگ و SFC یک گروه کاری با هدف نظارت و بررسی فعالیت های غیرقانونی بالقوه مربوط به دارایی های دیجیتال تشکیل دادند.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.