تاریخ انتشار : جمعه 4 اسفند 1402 - 11:38
328 بازدید
کد خبر : 208362

هر فصل از “کارآگاه واقعی”، رتبه بندی شده است

هر فصل از “کارآگاه واقعی”، رتبه بندی شده است

  به گزارش downloadfiilm و به نقل از برخورد دهنده جودی فاستر، برنده دو جایزه اسکار، در فصل چهارم سریال تحسین‌شده کارآگاه واقعی HBO بازی می‌کند و نشان‌دهنده بازگشت او به صفحه کوچک پس از تقریباً پنجاه سال دوری از آن است. در حقیقت، فاستر نمی توانست وسیله نقلیه بهتری را برای بازگشت به تلویزیون

 

به گزارش downloadfiilm و به نقل از برخورد دهنده جودی فاستر، برنده دو جایزه اسکار، در فصل چهارم سریال تحسین‌شده کارآگاه واقعی HBO بازی می‌کند و نشان‌دهنده بازگشت او به صفحه کوچک پس از تقریباً پنجاه سال دوری از آن است. در حقیقت، فاستر نمی توانست وسیله نقلیه بهتری را برای بازگشت به تلویزیون انتخاب کند. True Detective که در سال ۲۰۱۴ به نمایش درآمد و تغییرات زیادی در لحن، رویکرد و حتی ورودی خلاقانه داشت، به سرعت به یکی از معتبرترین برنامه‌های تلویزیونی پربیننده تبدیل شد و نمونه‌ای شگفت‌انگیز از اوج‌هایی است که در دوران به اصطلاح طلایی تلویزیون مدرن به دست آمده است.

این مجموعه گلچین که توسط نویسنده، کارگردان و تهیه کننده نیک پیزولاتو ساخته شده است، به لطف داستان سرایی تاریک، شدید، خام و بی امان خود نامی برای خود دست و پا کرده است. تعداد زیادی از بازیگران مطرح در هر فصل نقش های اصلی را ایفا کرده اند، از برندگان و نامزدهای اسکار گرفته تا بازیگران شخصیت بسیار مورد توجه. با این حال، با وجود تمام نقاط قوتش، هر فصلی موفق نبوده است، و برخی از آنها را می توان تا حدودی ناامیدکننده دانست. با این حال، در اوج خود، واقعاً هیچ برنامه دیگری مانند آن وجود ندارد، و بهترین فصل های True Detective جزو بهترین های تاریخ تلویزیون هستند.

 

۴- فصل ۲ (۲۰۱۵)

بازیگران اصلی: کالین فارل، ریچل مک آدامز، وینس وان

پس از موفقیت چشمگیر فصل اول، کارآگاه واقعی وظیفه دشواری داشت که به اعتبار خود ادامه دهد. فصل ۲ که یک سال پس از اولین نمایش تحسین‌برانگیزش پخش می‌شود، بر یک تحقیق قتل شامل چهار طرف مختلف – سه افسر پلیس و یک جنایتکار حرفه‌ای – متمرکز است و منجر به یک توطئه بزرگ در شهر وینسی می‌شود که شامل یک معامله بزرگ زمینی است. کالین فارل و ریچل مک آدامز نامزدهای اسکار در کنار وینس وان و تیلور کیچ بازی می کنند.

فصل ۲ سریال True Detective ادامه‌ای است که احتمالاً یکی از بهترین فصل‌های تلویزیون در تمام دوران است. انتظارات بالا در اینجا مقصر هستند، زیرا همه امیدوارند که فصل ۲ بهتر از فصل قبلی خود باشد یا حداقل مطابقت داشته باشد. با این حال، حقیقت این است که فصل ۲ صرفاً تلاش ضعیف‌تری از سوی خالق، نیک پیزولاتو است، و فاقد ماهیت قانع‌کننده فصل ۱ است. در حالی که تلاش‌های جوان True Detective پایه‌ای و خام و در عین حال جذاب است، ادامه آن به‌خاطر این موضوع خشونت‌آمیز و تاریک به نظر می‌رسد. آی تی. اجراها به ویژه از کالین فارل و ریچل مک آدامز همیشه قابل اعتماد هستند، اما برای نجات این آشفتگی روایی بیش از حد تیره کافی نیستند.

 

۳- فصل ۳ (۲۰۱۹)

بازیگران اصلی: ماهرشالا علی، کارمن اجوگو، استفن دورف

چهار سال قبل از بازگشت True Detective به صفحه‌های کوچک بعد از فاجعه فصل ۲ گذشت. خوشبختانه، این فیلم با داستانی متمرکز بازگشت که بیشتر به داستان سرایی اهمیت می داد تا ارزش شوک. داستان در Ozarks اتفاق می افتد، داستان دو کارآگاه پلیس به نام های وین هیز و رولاند وست را دنبال می کند و درگیری آنها با یک پرونده شوم مربوط به ناپدید شدن دو کودک را دنبال می کند. این فصل آنها را در سه دوره زمانی دنبال می کند که از دهه ۱۹۸۰ شروع می شود و تا سال ۲۰۱۵ ادامه می یابد.

فصل ۳ سریال True Detective با بازی برنده اسکار ماهرشالا علی در نقش هیز در مقابل استفن دورف در نقش وست، بازگشتی به شکل گیری سریال است. با استفاده از قدرت اجرای مطمئن و جذاب علی، فصل ۳ بازتاب مسائل زندگی واقعی، از جمله ظهور ژانر جنایی واقعی و تأثیر آن بر تحقیقات است، در حالی که همچنان یک راز پرخاشگر را ارائه می دهد. آنچه را که در سبک ترسناک از دست می دهد، با لحنی هشیارکننده و روایتی پر پیچ و خم جبران می کند. مانند اولین تلاش سریال، فصل ۳ سریال True Detective چندین خط زمانی و داستانی را بدون غلبه بر مخاطبان خود به نمایش می گذارد. درعوض، این امکان را فراهم می‌کند که داستان آهسته‌سوخت و دلخراشش با دقت و حوصله باز شود، و در نتیجه هشت اپیزود دلهره‌انگیز به وجود می‌آید که به همان اندازه که بی‌وقفه خشن هستند، فراموش‌نشدنی هستند.

 

۲- فصل ۴ (۲۰۲۴)

بازیگران اصلی: جودی فاستر، کالی ریس، جان هاکس

جدیدترین تلاش True Detective با بازی جودی فاستر در مقابل بازیگرانی از جمله کالی ریس، فیونا شاو، کریستوفر اکلستون و جان هاکس نامزد اسکار. این فصل که در شهر خیالی انیس، آلاسکا می گذرد، داستان کارآگاهان لیز دانورز و اوانجلین ناوارو را روایت می کند که در حال بررسی ناپدید شدن مرموز و به ظاهر غیرقابل توضیح هشت مردی هستند که ایستگاه تحقیقاتی قطب شمال تسالال را اداره می کنند.

جدا از اینکه اولین فصل سریال با زیرنویس است، کارآگاه واقعی: کشور شبانه همچنین با جدایی خالق نیک پیزولاتو همراه با کارگردان مکزیکی ایسا لوپز به عنوان نویسنده، کارگردان و مجری برنامه همراه شد. بنابراین، فصل ۴ مانند یک تغییر خوش‌آمد در لحن و مضامین True Detective است. فصل ۴ که به شدت جوی است، چه از نظر بصری و چه از نظر روایی، برداشتی فمینیستی و جذاب از فرمول True Detective است. با این حال، هرگز فراموش نمی کند که یک رمز و راز جذاب را ارائه دهد، احساس می کند که هم یک تماس و هم یک اختراع مجدد مناسب از رویکردی است که فصل ۱ را به چنین موفقیتی تبدیل کرده است. کشور شبانه، وحشت و راز را با نتایج خیره‌کننده ترکیب می‌کند، و از داستان سرایی محکم لوپز و اجرای قدرتمند جودی فاستر بهره می‌برد.

 

۱- فصل ۱ (۲۰۱۴)

بازیگران اصلی: متیو مک کانهی، وودی هارلسون، میشل موناگان

اغراق آمیز نیست اگر بگوییم فصل ۱ سریال True Detective یکی از بهترین تلاش های تلویزیونی در تاریخ این رسانه است. متیو مک کانهی برنده اسکار و وودی هارلسون نامزد اسکار در نقش Rustin “Rust” Cohle و Martin “Marty” Hart، دو کارآگاه قتل که در سال ۱۹۹۵ تحقیقات قتل Dora Lange را بر عهده می گیرند، بازی می کنند. یک دهه پس از یک حادثه با همسر هارت، برای بازجویی در مورد پرونده حل نشده احضار می شوند.

فصل ۱ True Detective که با نمایش هیجان‌انگیز مک‌کانهی به نمایش درآمده است، یک شاهکار نیست. این سریال تصویری روشنگر و هشیارکننده از مردانگی است که دنیایی فریبنده و فوق‌العاده کلاستروفوبیک را ارائه می‌کند که مستقیماً بر روان شکسته مردانی که از آن حمایت می‌کنند تأثیر می‌گذارد. این فصل همچنین بسیار فلسفی است و مطالعه ای در مورد نبرد بین خیر و شر ارائه می دهد و در عین حال بر موضوعات بدبینی، توهم و انکار تمرکز می کند. اگرچه فصل ۱ True Detective بسیار تلخ و گاه بی‌معنی است، همچنان جذاب و اعتیادآور است و مخاطبان را با احساسی توخالی و در عین حال معنادار می‌گذارد که فراموش کردن آن غیرممکن است.  

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 1 در انتظار بررسی : 1 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.