دانلود زیرنویس فیلم Kawanakajima kassen 1941 در اواسط قرن شانزدهم، تعدادی نبرد در کاواناکاجیما بین طایفه تاکدا و اوسوگی رخ داد، که چهارمین نبرد خونینترین نبرد در بین تمام جنگهای داخلی بود. این همان نبردی است که در Inagaki’s Samurai Banners به تصویر کشیده شده است (نه Kagemusha که زیرنویس می گوید، که نبردی کاملاً متفاوت را به تصویر می کشد). Kawanakajima kissen رویکردی کاملاً متفاوت از Inagaki دارد و نبرد را نه تنها از طرف دیگر بلکه از پایین نیز مشاهده می کند.
برای دانلود زیرنویس اینجا کلیک کنید
زیرنویس فیلم Kawanakajima kassen 1941 روی یک گاری تدارکاتی کار می کند، در واقع آخرین گاری در قطار تدارکات برای Ueshugi در حالی که آنها به سمت نبرد با تاکدا حرکت می کنند. بنابراین، او پست ترین پست در این ارتش است. گاری مشکلات خود را دارد، معمولاً خیلی از دیگران عقب میافتد – چرخها گیر میکنند، چیزها از گاری بیرون میافتند و غیره – و او و دوستانش به اندازه اسب برای کشیدن گاری در مسیرهای کوهستانی وقت صرف میکنند. گاری در نهایت از صخره ای سقوط می کند و اسب آنها را می کشد، بنابراین آنها باید یک گاری جدید پیدا کنند و یک گاو را از یک دهکده متروک بدزدند تا دوباره بارگیری کنند و به عقب برسند، که باعث سرگرمی سایر گاری ها در هنگام رسیدن می شود. اگرچه آنها هرگز نمی دانند که به کجا می روند یا دقیقاً چرا، او و هموطنانش نگرش مثبتی دارند.
فرماندهی خدمه گاری توسط کایگا، افسر سنتی سختافزار بسیاری از فیلمهای جنگی، که مردانش او را دوست دارند، زیرا میدانند که در زیر سختگیری و فریادهای او قلب طلایی دارد. مه جنگ به ندرت به خوبی به تصویر کشیده شده است، در واقع آنقدر خوب به تصویر کشیده شده است که تماشای آن برای بیننده ای که با تاریخ ژاپن آشنایی ندارد همیشه آسان نیست. جاسوسها و نامههای مخفیانه و فراریان و صحنههایی از مردانی که به نقشهها اشاره میکنند وجود دارد که برای بسیاری از مخاطبان ژاپنی آن زمان واضح بود، اما فقط برای منحرف کردن تماشاگران خارجی از داستان اصلی هیاکو و خدمهاش کار میکرد. اگرچه اوسوگی کچل به وضوح از تاکدای کچل با یک سبیل بزرگ متمایز می شود، مدتی طول می کشد تا بیننده حتی تشخیص دهد که گروه هیاکو به کدام قبیله تعلق دارد.
هزاران بازیگری که در فیلمهای نمایشی بزرگ انتظار میروند، صدها سوار را به ما میدهند که به این سو و آن سو میروند، انبوهی از ساموراییها در راهپیمایی، قطاری بیپایان از واگنها که از میان کوهها و جنگلها میگذرند، و دهقانانی که با عبور سربازان از روستاهای خود فرار میکنند. از آنجایی که Uesugi تصمیم گرفته اند فقط در شب سفر کنند، هم برای رهایی از گرمای روز و هم با نزدیک شدن به نبرد برای سرکوب، ما نمی توانیم بنرها را شناسایی کنیم و هرگز کاملاً مشخص نیستیم که کدام ارتش را از دور تماشا می کنیم.
زیرنویس Kawanakajima kassen 1941 هیاکو و سایر سربازان هیچ ایده ای ندارند که واقعاً در هر لحظه چه اتفاقی می افتد، بنابراین آنها فقط دستورات را دنبال می کنند و گاری خود را به نوعی می آورند. حتی زمانی که نبرد شروع می شود، ما شاهد درگیری واقعی اندکی به جز حادثه معروفی هستیم که در آن تاکدا با طرفدارانش از خود دفاع می کند تا زمانی که محافظانش بتوانند دوباره جمع شوند. چیزی که ما می بینیم پایانی شگفت انگیز برای فیلمی است که در سال ۱۹۴۱ اکران شد. آخرین کلمه به یک شاهد دهقانی گفته می شود که سعی می کند نبرد را توصیف کند، اما وقتی از او می پرسند چه کسی برنده شد، نمی تواند بگوید که این نبرد عالی بود. نبرد از نظر تاریخی، این درست بود. هر دو طرف ادعای پیروزی کردند، اما هیچ سرزمینی دست به دست نشد، هر دو ارتش متحمل تلفات ۶۰ تا ۷۰ درصدی شدند و هر دو ارتش عقب نشینی کردند. آنچه قابل توجه است این است که سانسورهای ژاپنی اجازه دادند تا زمانی که ارتش مشغول نبرد در چین بود و آمادهسازی پرل هاربر در حال انجام بود، شکست Kinugasa پایان یابد.
به طور معمول، نحوه برخورد شما با این نوع داستان به این صورت است که به شخصیت های اصلی خود کارهای بزرگ یا فرارهای محدودی می دهید که به آنها اجازه زنده ماندن می دهد یا به آنها مرگ های قهرمانانه می دهید. هیچ کدام از این ها برای هیاکو و دوستانش اتفاق نمی افتد. در حالی که آنها بار را تخلیه میکنند و سعی میکنند تیرهای ذخیرهای را که حمل میکردند بگذرانند، مردان به تدریج با گلولههای سرگردان بیرون میآیند. آنها هرگز دشمن را نمی بینند، هرگز سلاحی علیه آنها بلند نمی کنند. ما حتی مرگ هیاکو را نمی بینیم. اگرچه ما اکثر مردان دیگر را می بینیم که بیرون آورده شده اند، اما جسد هیاکو را تنها زمانی می بینیم که زن جوانی او را پیدا کند که در راه با او دوست شده است. همه ما باید با کمال میل در زمان جنگ فداکاری کنیم، نتیجه نهایی این است که به شیوه ای قدرتمند تأکید کنیم که چقدر این فداکاری ها بیهوده است.
کینوگاسا در طول دهه ۳۰ برای تماشای دورهمی خود جشن گرفته شد، که به نظر می رسد همه آنها به جز این یکی از دست رفته است، و در بیشتر آنها هاسگاوا حضور داشت. چوسینگورای گمشده او مدتها نسخه قطعی تلقی می شد تا اینکه تمام منتقدانی که آن را دیده بودند از بین رفتند. مطمئناً، او به تودهها در حرکتی که مطابق با ایناگاکی است توجه نشان میدهد و بازسازی کامل احتمالاً بیشتر فعالیتهای شبانه را روشن میکند، که هنوز در این بارگذاری واضحتر از معمول کاملاً واضح است. با این وجود، چه چیزی باعث می شود که فیلم ارزش جستجو برای به تصویر کشیدن یک انسان معمولی را داشته باشد. ما زندگی پر از کار را میبینیم، در جادهها با گاریها، مراقبت از اسبها قبل از اینکه مردان بتوانند در ایستگاهها استراحت کنند، ساختن میسوایی که سربازان به آن نیاز دارند، در نهایت برای خواب در زیر آفتاب فرو میریزند. ما همچنین لحظات کوتاهی از لذت آنها را می بینیم، جهش به رودخانه، کشف چشمه آب گرم برای حمام گرم، ملاقات تصادفی با گروهی از نوازندگان دوره گرد که منجر به یک رقص و مهمانی خودجوش می شود. کایگا مهمانی را می شنود اما از آنجایی که یک افسر پلیس سامورایی نمی تواند به مردان عادی بپیوندد، بنابراین یک رقص انفرادی جذاب در جنگل انجام می دهد تا اینکه توسط مردان قهقهه اش کشف می شود.
هیاکو به زن جوانی که با گلوله ای که برای جاسوسی در نظر گرفته شده زخمی شده است، کمک می کند و به او دارو، عصا و برنج می دهد تا زمانی که به گروه موسیقی خود بازگردد. هیچ عشقی شکل نمی گیرد، حداقل به طور آشکار بیان نمی شود، اما او کسی است که در میدان جنگ جستجو می کند تا جسد هیاکو را پیدا کند. دیدن ایسوزو یامادا جوان به عنوان یک زن و نه به عنوان یک قهرمان میزوگوچی با لباس مدرن لذت بخش است، اما شگفتی واقعی هاسگاوا است. او با بازی یک مرد معمولی، آرام و باز و کاملاً دوستداشتنی است، جنبهای از او که به ندرت در فیلمهایش در دهه پنجاه دیده میشود، جایی که او بیشتر سامورایی را با یک رامرود برای ستون فقرات بازی میکرد. و اگرچه او قبلاً سی و چند ساله بود، اما آنقدر جوان به نظر می رسد که مدتی طول می کشد تا واقعاً او را بشناسید.
این فیلم یک یافته قابل توجه است، کاملاً غیرمنتظره برای تاریخش، و به نظر من، چون بر روی انسان معمولی تمرکز دارد، فیلمی بهتر از Masamune Date، تنها حماسه تاریخی بزرگ دیگری است که من تاکنون پیدا کرده ام که از جنگ جان سالم به در برده است.