تاریخ انتشار : یکشنبه 12 آذر 1402 - 16:44
209 بازدید
کد خبر : 208345

تکیه کوالکام به TSMC برای پردازنده اسنپدراگون ۸ نسل ۴، نوید عملکرد فوق العاده را می دهد.

تکیه کوالکام به TSMC برای پردازنده اسنپدراگون ۸ نسل ۴، نوید عملکرد فوق العاده را می دهد.

به گزارش نیوز سایت و به نقل از گسمارنا یک منبع آگاه مشهور در X برخی از جزئیات تند را در مورد Snapdragon 8 Gen 4 SoC به اشتراک گذاشت که بسیار عجیب است زیرا ما حتی به ندرت اسنپدراگون ۸ نسل ۳ را که اخیراً منتشر شده است در عمل دیده ایم. اما افشای اطلاعات

Qualcomm to rely on TSMC for the Snapdragon 8 Gen 4 SoC, promises outstanding performance

به گزارش نیوز سایت و به نقل از گسمارنا یک منبع آگاه مشهور در X برخی از جزئیات تند را در مورد Snapdragon 8 Gen 4 SoC به اشتراک گذاشت که بسیار عجیب است زیرا ما حتی به ندرت اسنپدراگون ۸ نسل ۳ را که اخیراً منتشر شده است در عمل دیده ایم. اما افشای اطلاعات تا کنون بیشتر دقیق بوده است، بنابراین دلیلی برای باور این گزارش داریم.

تکیه کوالکام به TSMC برای پردازنده اسنپدراگون ۸ نسل ۴، نوید عملکرد فوق العاده را می دهد.
طبق گفته @Tech_Reve، کوالکام بار دیگر برای ساخت چیپست ۳ نانومتری اسنپدراگون ۸ نسل ۴ سال آینده تنها به TSMC تکیه خواهد کرد. بر اساس گزارش ها، طراح تراشه تصمیم گرفته است بار دیگر روی TSMC شرط بندی کند زیرا قصد دارد از هسته های CPU سفارشی Oryon استفاده کند و نمی خواهد قدرت و کارایی را با مجموعه هسته های جدید به خطر بیاندازد. می توان گفت که کوالکام به بازده یا عملکرد سامسونگ متقاعد نشده است.

با این حال، استراتژی منبع یابی دو تراشه هنوز برای سال ۲۰۲۵ زمانی که اسنپدراگون ۸ نسل ۵ عرضه می شود، روی کارت است، در حالی که اسنپدراگون ۸ نسل ۴ برای گلکسی در کارخانه ریخته گری ۳GAP سامسونگ تولید خواهد شد. حداقل طبق یک رسانه خبری تایوانی.

تکیه کوالکام به TSMC برای پردازنده اسنپدراگون ۸ نسل ۴، نوید عملکرد فوق العاده را می دهد.
تصمیم کوالکام با توجه به تفاوت قابل توجه بین چیپست های اسنپدراگون ۸ نسل ۱ و اسنپدراگون ۸ پلاس نسل ۱ منطقی است. نمونه اول توسط سامسونگ تولید شده بود و دارای مشکلات دریچه گاز و راندمان پایین‌تر بود، در حالی که نوع پلاس از مدل‌های TSMC بیرون آمد و به طور کلی تراشه بهتری بود.

به اسنپدراگون ۸ نسل ۴ برگردیم، مشاور پیشنهاد می کند که بدون مصرف انرژی زیاد، عملکرد چشمگیری را برای دنیای اندروید به ارمغان می آورد. در یک سناریوی چند هسته‌ای، گفته می‌شود SD8 Gen 4 از ۱۰۰۰۰ امتیاز در Geekbench 6 فراتر می‌رود، در حالی که پردازنده گرافیکی Adreno 830 همان سطح انرژی مصرفی را به Snapdragon 8 Gen 2 ارائه می‌کند و در عین حال عملکرد عالی را ارائه می‌دهد. شایعه شده است که کل SoC فقط ۸ وات مصرف می کند.

در هر صورت، Snapdragon 8 Gen 4 هنوز حدود یک سال دیگر باقی مانده است، بنابراین احتمالاً با نزدیک شدن به زمان معرفی واقعی، جزئیات بیشتری در مورد آن به دست خواهیم آورد.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.